Potrójny sukces Polskiej Nauki i Przemysłu na 63 międzynarodowych Targach BRUSSELS INNOVA w Brukseli.

Szanowni Państwo,

Niezmiernie miło nam poinformować, że w dniach 13-15 listopada 2014 r. Sesto Sp. z o.o. wraz z Politechniką Łódzką uczestniczyło w 63 Międzynarodowych Targach Wynalazczości, badań naukowych i nowych technologii BRUSSELS INNOVA w Brukseli.

Podczas targów Spółka wraz z łódzką uczelnią prezentowała najnowocześniejszy HIPERSZYBKI, BEZŁUKOWY, NISKONAPIĘCIOWY WYŁĄCZNIK HYBRYDOWY PRĄDU STAŁEGO DCH®-T 250 ÷ 1000 [V=]; 250 ÷ 1250 [A=]; 100 [kA=] DLA POJAZDÓW TRAKCJI MIEJSKIEJ I ZASTOSOWAŃ POKREWNYCH.

Zespół twórców wyłącznika DCH®-T uzyskał trzy nagrody:

  • ZŁOTY MEDAL Z WYRÓŻNIENIEM
  • Nagrodę Specjalną CONCEPTUM EXHIBITIONS – głównego organizatora targów
  • Nagrodę Specjalną Ministra Edukacji Narodowej Rumunii.

Opracowany w Katedrze Aparatów Elektrycznych Politechniki Łódzkiej, we współpracy z SESTO Sp. z o.o. w Łodzi jako przyszłym producentem, opatentowany wyłącznik DCH®-T jest nowością w skali światowej. Nie ma konstrukcyjnych odpowiedników na rynkach światowych. Wskutek hiperszybkiego i bezłukowego wyłączania prądu zwarciowego przez układ hybrydowy (bezpiecznik – zestyk pracujący w gazie SF6 – tranzystor, współpracujący z zespołem ograniczników przepięć), wyłącznik ma zwarciową trwałość łączeniową równą mechanicznej i niskie koszty eksploatacyjne, co daje bardzo duże korzyści ekonomiczne kumulujące się u użytkowników tych wyłączników. Duża niezawodność, selektywność działania i skuteczne ograniczanie rozległości zniszczeń podczas zwarć, mają zasadnicze znaczenie dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów i poprawy płynności ruchu pojazdów trakcyjnych.

Pracą wyłącznika DCH®-T zarządza sterownik mikroprocesorowy. Wszystkie sygnały informacyjne i robocze między sterownikiem i współpracującymi z nim zespołami wyłącznika są przesyłane siecią światłowodową. Wyłącznik może być dodatkowo sterowany za pomocą sygnałów elektrycznych. Ma także łącza rezerwowe dla ewentualnych wymagań dodatkowych. Wielofunkcyjne wyposażenie specjalne umożliwia współpracę z systemem sterowania pojazdu, zewnętrznymi przekaźnikami zabezpieczeniowymi, komputerową regulację nastaw i diagnostykę wyłącznika oraz pomiary, akwizycję, przetwarzanie, rejestrację i archiwizację danych o pracy układu, komunikację z użytkownikami etc.

Wyłącznik DCH®-T to pierwsze w historii działalności SESTO Sp. z o.o. innowacyjne urządzenie stworzone dzięki współpracy z jednostką naukową. Prezentowane na targach spotkało się z ogromnym zainteresowaniem szerokiego grona jury, jak i osób odwiedzających ekspozycję. Co więcej urządzenie spełniło oczekiwania przyszłych użytkowników, czego efektem jest podjęcie współpracy zmierzającej do przeprowadzenia testów eksploatacyjnych, a w dalszej kolejności do wdrożenia na taborze zarządców infrastruktury miejskiej.

Spółka nie kryje zadowolenia z ogromnego sukcesu jaki osiągnęła wspólnie z Politechniką Łódzką i jest kolejnym dowodem na to, że współpraca biznesu z jednostką naukową może dawać wymierne korzyści zarówno ekonomiczne, jak i wizerunkowe dla naszego kraju.

Dzięki sukcesowi osiągniętemu na międzynarodowych targach Spółka potwierdza swoją innowacyjność, podążając za najnowocześniejszymi trendami światowymi oraz udowadnia, że posiada potencjał do tworzenia nowoczesnych urządzeń, wspólnie z uczelniami wyższymi, przeznaczonych do komercjalizacji.

Projekt wyłącznika o nr PBS1/A4/3/2012, został sfinansowany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin