Sterowanie elektrycznym ogrzewaniem rozjazdów i oświetleniem
System automatyki kolejowej NEO niskiego napięcia przeznaczony jest do sterowania ogrzewaniem rozjazdów, oświetleniem peronów i przejazdów kolejowych oraz do obsługi tuneli kolejowych.
Podstawowe funkcje systemu
- elektryczne ogrzewanie rozjazdów kolejowych
- oświetlenie terenów kolejowych (peronów, przejazdów, tuneli)
- lokalne i zdalne sterowanie oraz diagnostyka
W skład systemu wchodzą
- NEOR - szafa ogrzewania rozjazdów
- NEOS - szafa sterowania oświetleniem
- NEORS - szafa sterowania ogrzewaniem rozjazdów i oświetleniem
- NEON - szafa lokalnego sterownika nadrzędnego
- NEOM - szafa sterowania nadrzędnego dla kilku stacji
- NEOL - zespół sterowania łącznikami
- NEOT - szafa do obsługi tuneli
- NEOP - szafa do obsługi przejazdów kolejowych
W celu realizacji zadań dotyczących elektrycznego ogrzewania rozjazdów wykorzystywane są skrzynie transformatorowe ST produkowane przez SESTO.
Każdy rozjazd analizowany jest indywidualnie. Na podstawie analizy dobierany jest osprzęt w taki sposób, aby spełniał wszystkie wymagania oraz bezpiecznie realizował ogrzewanie rozjazdów.
Przykładowe zastosowania skrzyń ST dla rozjazdów
- Rz60E1-190-1:9 - pojedyncza skrzynia ST1
- Rz60E1-300-1:9 - pojedyncza skrzynia ST2, lub dwie skrzynia ST1
- Rz60E1-500-1:12 - skrzynie ST1 oraz ST2
- Dla rozjazdów krzyżowych stosuje się cztery skrzynie ST1